ارتباط با ائمه معصومین
ارتباط قلبی با ائمه و اطهار

مژده دهیم مژده دهیم عید آمده عید آمده

عید سعید فطر و روزهای دید و باز دید آمده

 

عید سعید فطر بر همه مومنان مخلص خدا فرخنده و مبارک باد



روز فطر اگر کسی نتوانسته باشد با خالقش ارتباط بر قرار کند و بخاطر سهل انگاری روزهای ماه مبارک رمضان را روزه نگرفته باشد مطمئنا در ته قلبش احساس ندامت خواهد کرد چون عمرمان در یک چشم به هم زدنی می گذرد و یک ماه رمضان که سراسرش برکت و نور و ارتباط با خدا است حیف است  روزهای عمرمان را به باد خزان بسپاریم ودر این ماه عزیز بهره کافی نبریم و به اندوخته های معنویمان اضافه نکنیم حیف است .



مهمانان ماه خدا کم کم ماه رمضان این ضیافت الهی به پایانش نزدیک می شود بیایید در این ساعات باقی مانده این ماه عزیز از خدایمان بخواهیم تاما را یاری دهد هرچه بیشتر و مخلصانه تر آن معبودمان را عبادت کنیم حایگاه خالق و مخلوق را بدانیم که خدای یکتای بی همتا بزرگترین و والاترین و رب العالمین ما مخلوقات زمینی است و باید قدر نعمات بی دریغش را بدانیم و شاکر حقش شویم.



خدایا چقدر زود به روزهای پایانی رمضان و ضیافت الهی نزدیک شده ایم ای خدای مهربان آیا اندوخته ای از اعمال نیک و خدا پسندانه ای ذخیره نموده ایم تا که روز حساب نزد حق شرمنده نباشیم و بتوانیم با آن اعمال نیک و خداپسندانه از پل صراط رد شویم تا که به معشوقمان الله برسیم و در کنار حقش به آرامش رسیم ای خدا اگر کوتاهی کردیم لا افل این چند روز باقی مانده را کمکمان کن تا که به تو خالقمان نزدیک شویم وبتوانیم ارتباط خالصانه ای را برقرار نماییم تا که روز حساب شرمنده نباشیم.



یتیمانی که مرگ نمی شناسند و تنها حمایت حامی  همچو علی ع را می شناسند چند شبی است بی تاب علیند و دائما از مادرشان سراغ آن جایگزین پدر را می گیرند و از مادر می خواهند تا که به دنبال گم کرده شان بگردد و او را بیابد تا که دل کوچک و بی قرارشان آرام گیرد



محبتی که علی مرتضی ع به کودکان کوفه می کرد آنقدر زیاد و با احساس و پدرانه بود که آن کودکان تا زمانی که علی ع در قید حیات بود هرگز غم دوری پدر را احساس نمی کردند چون آن بزرگوار جوری با آنها ارتباط عاطفی برقرار کرده بود انگار از پدر واقعی خود بیشتر از رحم و عطوفتش لذت می بردند.



امشب بیست و سوم رمضان دلم می خواهد در فراق علی ع خون گریه کنم چگونه آن نامرد توانست بر روی علی ع دلسوز و یتیم نواز شمشیر زهر آلود کشد ما دوستداران علی ع را داغدار نماید آن ملعون نمی دانست که در همان زمان چه چشمهایی منتظر او بودند تا که دست محبت بر سر شان کشد و لحظه ای هر چند کوتاه را با علی ع سپری کنند و غم بی پدری  را فراموش کنند آیا ملجم نامرد ملعون از آه ها و ناله های آن یتیمان بی پدر کوفه نمی ترسید که روزی دودمانش را به آتش کشد براستی که آن ملجم نامرد جزء سفاکان و ضحکان قرار گرفت عاقبت شومی هم برایش رقم خورد.



فرزندان علی ع چگونه توانستند ابن ملجم ملعون را ببخشند که چگونه گوهری نایاب همچو علی مرتضی را از آنها گرفت و علاوه بر آن کودکان یتیم کوفه را بی سرپرست ساخت یقینا سفارشات آن پدر بزرگوار مرهمی بر زخم دل دردمندشان شد و ان فرزندان بزرگوار هیچگاه روی حرف پدر حرفی نمی زدند و همیشه سر تعظیم به خواسته هایش فرود می آوردند..



علی ع امشب به معراج نزد حقش رفت و به معشوقش پیوست ابن ملجم نامرد فقط توانست جسم علی ع را از ما بگیرد ولی روح علی دائما در کنارما عاشقانش قرار دارد تا  راحت و بی دغدغه با مولایمان ارتباط برقرار کنیم و از دانایی و رافت علی ع بهره جوییم .



آیا در این جهان خاکی جان نثاری همچو علی مرتضی می توان یافت؟

آیا در این کره گرد و مدور زمین دلسوزی همچو علی مرتضی می توان یافت ؟

آیا در این زمانه می توان یتیم نواز مهربانی همچو علی مرتضی یافت؟

ایا همسر با وفا و پدری عاشق فرزندانش همچو علی مرتضی می توان یافت؟

آیا عاشق خدایی همچو علی مرتضی می توان یافت؟

آیا شیرمردی همچو علی مرتضی می توان یافت؟

آیا جنگجویی شجاع و دلیری همچو علی مرتضی می توان یافت ؟

آیا بخشنده ترین کسی را که دشمنش را ببخشد می توان همچو علی مرتضی یافت؟

آیا آیا آیا آیا ایا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دیگر قضاوت با خودتان است



فردای ضربت خوردن علی مرتضی کسانی که زیر چتر حمایت علی مرتضی ع بودند اندک روزی خود را به دست گرفتند و گریان و نالان به سوی خانه علی ع رفتند و تا به پدرشان بدهند تا مبادا آنها باز هم بی پدر شوند و دیگر علی ع مهربانی نباشد تا دست محبت بر سرشان کشد آن یتیمان کوفه از خدایشان می خواستند که سزای کسی که مرتکب این جنایت شده را هر چه زودتر بدهدبراستی که دعاهای آن یتیمان مستجاب شد و ابن ملجم نامرد به سزای اعمالش رسید..



امروز در سحر گاه نوزدهم رمضان وقتی موذن اشهد ان لا اله الا الله را به زبان آورد تمام بند بند وجودم به لرزه در آمدند و بی تابی دیار یار به سراغم آمد که می دانم حق تعالی ما مقربان دور را لایق نمی داند که چگونه در آن دوران توانستند همچو عزیزی از دست دهند و تحمل کنند واقعا کاریست سخت و شاق و غیر قابل تحمل است.



در این روزها دل تنگ مولایم علی مرتضی هستم در هرجا و هر کوی و برزن می جویم یار باوفایی همچو علی ع را نمی یابم و دست خالی بر می گردم تنها خاطره آن مولایم برایم به یادگار مانده تا که با یادآوریش دل نا آرامم قرار گیرد.



کم کم داریم به عزاداری علی مرتضی علیه السلام نزدیک می شود به روزهایی که آن مهربان به دست نامردی همچو ملجم مرادی ضربت خورد و شربت شهادت را بکام کشید آن ملجم بی رحم نمی دانست که سایه جوانمردی را از سر کودکان بی سرپرست کوفه گرفت و آنها را در فراقش داغدار نمود مسلما همه آن دلشکسته ها لعن و نفرینشان را بر سر آن بی رحم فرود می آورند و از خدایشان می خواهند تا که هر چه زودتر ملجم مرادی نامرد را به سزای اعمالش برساند.



بزرگترین آفت روزه شیطان ملعون است چون آن نابکار باعث گناه و معصیت می شود بین خالق و مخلوق  تفرقه می اندازد نمی گذارد مخلوق با خالقش عهد و پیمان وفاداری بندد چون در ایام روزه داری مرتبا با وسوسه هایش آدمی را گول می زند و سعی می کند آنها را ازراه راست منحرف سازد و روزه شان را باطل نماید تا که راحت و بی دغدغه بتواند حاکم مطلق قلب گناهکاران شود....ف.فتحی



آدابی که باعث می شود روزه مخلوق نزد خالق مقبول واقع گردد آن است که  حداقل در زمان روزه داری غیبت نکنیم و به فکر همنوع خود باشیم تا مبادا گرسنه سر بر بالین نهد و تا آنجا که در توان داریم به آنها کمک کنیم تا گره کوچکی در زندگی آن نیازمندان باز گشاییم تا که دمی آنها از فقر و گرسنگی فاصله گیرند و شبی با شکم سیر سر بر بالین نهند و با این کار خالقمان را از خود راضی و خشنود نماییم.



عاشفان مخلص خدا در ایام ماه مبارک رمضان در سحرها آنقدر با خالقشان راحت و بی دغدغه ارتباط بر قرار می کنند و در معبودشان غرق می شوند که انگار در این دنیا نیستند بلکه در عالمی دیگر نزد خدایشان سیر می کند مومنان هرگز دوست ندارند که در آن لحظات ارتباط  احدالناسی آنها را از معبودشان جدا سازد و بین خالق و مخلوق مخلص خدا فاصله اندازدچون ارتباط با خدا زیباترین حسی است که مومنان خدا آن را در زندگی تجربه می کنند.



صیفل روح با روزه بزرگترین فایده روزه داری است چون در ایام روزه داری عاشقان مخلص خدا زنگارهای قدیمی و کهنه رااز خود دور می کنند و آینه قلبشان را صیقل می دهند و آن آنقدر شفاف می کنند تا فقط نور الهی بر آیینه قلبشان بتابد تا دلهایشان را گرم امیدوارسازد.



در سحرهای عرفانی ماه مبارک رمضان مومنان واقعی از ته قلبشان با خالقشان ارتباط برقرار می کنند جوری که در عشق معشوقشان الله محو می شوند و انگار در این جهان سیر نمی کنند  با آنکه جسمشان در این دنیای خاکی است روحشان نزد خدای مهربان پر می کشد  براستی این مومنان مانند فرشتهایی زمینی به عرش اعلی می روند و به معبود خود الله خدمت خالصانه می کنند و مخلص به تمام و کمال آن قادر مطلق این جهان و آن جهان می شوند.



وقتی درسحرهای ماه مبارک رمضان عاشقان خدا به عشق الله بیدار می شوند و گوش و جان خود را می سپارند به دعاهای سحرگاهی وارد فضایی روحانی می شوند و در دلشان نور الهی است که می تابد و تنها به الله و رضایت آن یکتای بی همتا فکر می کنند که ای خدای رحمان آیا عبادات ما مقبول آن یکتای بی همتا قرار می گیرد مومن واقعی خدا فقط خواهان آن است که الله عباداتش را قبول نماید و اورا جزء عاشقانش قبول نماید.



در ایام روزه داری علاوه بر اینکه خود را از خوردن و آشامیدن محروم کردیم باید در درجه اول دست و زبانمان را از هر گونه گناهی دور نگاه داریم و سعی کنیم با کمک دستانمان حتی ناتوانی را نیازاریم تا که خدایمان را از خود نا راضی نماییم و زبانمان را از هر گونه غیبت ببندیم تا مبادا دل همنوعی را بدرد آوریم آگر خدای نا کرده دچار این گناهان کبیره شده ایم  الحق که حق تعالی ما را نخواهد بخشید و مسلما روزه هایمان هم مورد قبول خالقمان واقع نمی شود در آن زمان است که شیطان نابکار از این فرصت طلایی استفاده می کند و فرد خاطی را با زمزمه های دلفریبش گول می زند و به سوی خود می کشد وای به حال کسی که شیطان در جلدش رود و جایگاهی چون جهنم سوزان عاقبت کسی است که افسارش را به دست شیطان نابکار داده است.



 علی ع در شبهای کوفه این در و ان در می زد و توشه های آذوقه را بر سر درگاه خانه ها منی گذاشت تا مبادا هیچ خانه ای که پدر ندارند فرزندان یتیم کوفه احساس بی همدم و بی کسی کنند .




هر که بخواهد رهرو علی مرتضی ع شود باید در مکتبخانه عشق  و زندگی علی ع ثبت نام نماید و مانند ان اسوه صبر و بردباری و عاشق حق و حقیقت باشد و تا در زندگی فردی مهم و به یاد ماندنی باقی بماند ان وقت است که می توان امید وار شد که رهرو علی ع هستیم و می خواهیم راهش را ادامه دهیم و هرگز زحمتها و مرارتهایی که ان شیر مرد کوفه را برای ترویج دینمانمتقبل شدند را فراموش نکنیم وآن بزرگوارانقدر سعی وکوشش فرمودند و قدم به قدم حضرت محمد ص را همراهی نمودند تا همه خفتگان را از خواب غفلت بیدار کند تا شاکر خالق یکتای بی همتا شوند.



برچسب:, :: ::  نويسنده : فرخ لقا .فتحی

اگر تمام دنیا را با کفش های آهنین طی کنم یاری باارزش تر از علی مرتضی ع را نمی توانم بیابم ان بزرگوار یار و یاوری مهربانی بود که تا آخرین نفسش در راه دین خدا به عشق خدا همدم محمد مصطفی ص بود و براستی که در طول مدت زندگی اش این امر مهم را ثابت فرمودند و مسلمانان شیعه باید به وجود پر برکتش افتخار کنند وخلقت هچو انسانی پاک را شاکر حق تعالی باشند.



علی مرتضی ع در دلش عشق الله موج می زند و بر لبش ذکر الله  آن بزرگواردر رفتار و کلامش به همه ثابت کرد که عشقی با ارزشتر از عشق الله و هیچ کلامی زیبا تر از اسم الله وجود نداردکه آن بزرگوار دائما زیر لب اسم الله را زمزمه میکرد و در دلش عشق الله موج می زد ان شیر مرد کوفه حتی لحظه ای از یاد حقش غافل نمی شد.خوش به سعادتش.



برچسب:, :: ::  نويسنده : فرخ لقا .فتحی

علی مرتضی الگویی شایسته برای  عالم بشریت است تا که ما مسلمانان آن بزرگوار را در سر لوحه اعمال و رفتار مان در زندگی قرار دهیم و رهرو راهش شویم.



سر قبله حاجات کسی برنده است بتواند خوب و درست با خالقش ارتباط بر قرار کند تا عشق الله در قلبش لبریز شود و هرگز لحظه ای از یاد حقش غافل نشود و همیشه به یاد حقش  شب و روز از آن یکتای بی همتا بخواهد که نگهبان قلب عاشقش باشدتا مبادا راهزنی بی رحم همچو نفرت به حمله کند .



حضرت علی ع  با خلوص و نیت و با وقار و متانتش در مکتب عشق الله شاگرد اول است رسم عاشقی را خوب می داند چون اولین عاشقان الله در دینش بوده ان بزرگوار با سعی و تلاش بسیار توانست دین اسلام این دین تکمیل کننده همه دینها ی خدایی را بعد از رسول الله هدایت نماید.



درباره وبلاگ

معصومین گلچین شده الله و معلمان دینی ما رهروانشان هستند
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 919
بازدید کل : 128574
تعداد مطالب : 240
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1